שפת הלב לבתי ספר ולגני הילדים

תוכנית מספר 5465 במאגר התוכניות של משרד החינוך

תוכנית שפת הלב
לבתי ספר ולגני הילדים

תוכנית מספר 5465

במאגר התוכניות של משרד החינוך

שפת הלב – שפה של הקשבה (מיינדפולנס), תוכנית מספר 5465 במאגר התוכניות של משרד החינוך, הינה תוכנית שמעודדת בקרב התלמידים והצוות החינוכי מודעות והקשבה לגוף ולנשימה, הקשבה והכלה של עצמי ושל האחר, תקשורת מקרבת של אי אלימות, אי שיפוטיות וחמלה, לקיחת אחריות אישית ותחושה של ביטחון ושקט פנימי. במפגשים חוויתיים של התבוננות והקשבה לנשימה ולגוף ונוכחות ברגע הזה, מפתחים התלמידים חוסן פנימי ומקבלים כלים משמעותיים לאורח חיים בריא ומיטבי. המפגשים מתקיימים בכיתה עם המורה אחת לשבוע במטרה שהמורים יחוו ויקבלו כלים פרקטיים ליישום במהלך השבוע כדי להטמיע את "שפת הלב" ביום יום ולשיפור האקלים הבית ספרי. הפעילות בכיתות חוויתית ומשלבת תנועה, אמנות, הקשבה לגוף ולנשימה, הקשבה למוזיקה ולכלי נגינה, צפייה בסרטונים, מדיטציה ומעגלי הקשבה.

את דרכינו התחלנו בגבעתיים בבתי ספר אלון, שמעוני וברנר וכן בבתי ספר ברמת גן, חולון, יבנה, נס ציונה. השנה נוספו גם בתי ספר בפתח תקווה, תל אביב, אולפנת שעלבים ועוד.

צוותי הוראה מספרים

תוכנית שפת הלב לבתי ספר ולגני הילדים

תוכנית מספר 5465

שפת הלב – שפה של הקשבה (מיינדפולנס), תוכנית מספר 5465 במאגר התוכניות של משרד החינוך, הינה תוכנית שמעודדת בקרב התלמידים והצוות החינוכי למודעות והקשבה לגוף ולנשימה, הקשבה והכלה של עצמי ושל האחר, תקשורת מקרבת של אי אלימות, אי שיפוטיות
וחמלה, לקיחת אחריות אישית ותחושה של ביטחון ושקט פנימי.
במפגשים חוויתיים של התבוננות והקשבה לנשימה ולגוף ונוכחות ברגע הזה, מפתחים התלמידים חוסן פנימי ומקבלים כלים משמעותיים לאורח חיים בריא ומיטבי. המפגשים מתקיימים בכיתה עם המורה אחת לשבוע במטרה שהמורים יחוו ויקבלו
כלים פרקטיים ליישום במהלך השבוע כדי להטמיע את "שפת הלב" ביום יום ולשיפור האקלים הבית ספרי.
הפעילות בכיתות חוויתית ומשלבת תנועה, אמנות, הקשבה לגוף ולנשימה, הקשבה למוזיקה ולכלי נגינה,
צפייה בסרטונים, מדיטציה ומעגלי הקשבה.

את דרכינו התחלנו בגבעתיים בבתי ספר אלון, שמעוני וברנר וכן, בבתי ספר ברמת גן, חולון, יבנה, נס ציונה.
השנה נוספו גם בתי ספר בפתח תקווה, תל אביב, אולפנת שעלבים ועוד.

צוותי הוראה מספרים

״שפת הלב״ שפה של הקשבה

מפגשי "שפת הלב" בבית ספר ברנר גבעתיים

ילדים משתפים על "שפת הלב" (מיינדפולנס)

דמיון מודרך לילדים ״שפת הלב״

מנדלות ״שפת הלב״

"שפת הלב" (מיינדפולנס) כאן ועכשיו

במהלך המפגשים שלנו מכירים התלמידים והצוות החינוכי את "שפת הלב" בדרך חוויתית של מעגלי הקשבה,
הקשבה לגוף ולנשימה ונוכחות ברגע (מיינדפולנס), יצירת מנדלות, תנועה, צפייה בסרטונים, משחק ועוד.

במהלך המפגשים שלנו מכירים התלמידים והצוות החינוכי את "שפת הלב" בדרך חוויתית של מעגלי הקשבה, הקשבה לגוף ולנשימה ונוכחות ברגע (מיינדפולנס), יצירת מנדלות, תנועה, צפייה בסרטונים, משחק ועוד.

יצירת מנדלות בכיתה ובחצר

יצירת אווירת לימודים נעימה, ושיתוף פעולה מיטבי בין התלמידים/ות, מורים/ות והורים:

מטרת המפגשים לשפר יכולות של קשב וריכוז, הקשבה לאחר, אמפטיה, ניהול כעסים וקונפליקטים, התמודדות עם רגשות ולחצים, חיזוק הביטחון העצמי, חיזוק מערכת החיסון וכלים לאורח חיים בריא, פיתוח יצירתיות ושיפור מיומנויות לידה, עבודת צוות, תוך יצירת אווירת לימודים נעימה, ושיתוף פעולה מיטבי בין התלמידים/ות, מורים/ות והורים.

יצירת אווירת לימודים נעימה,
ושיתוף פעולה מיטבי בין התלמידים/ות,
מורים/ות והורים:

מטרת המפגשים לשפר יכולות של קשב וריכוז, הקשבה לאחר, אמפטיה, ניהול כעסים וקונפליקטים, התמודדות עם רגשות ולחצים, חיזוק הביטחון העצמי, חיזוק מערכת החיסון וכלים לאורח חיים בריא, פיתוח יצירתיות ושיפור מיומנויות לידה, עבודת צוות, תוך יצירת אווירת לימודים נעימה, ושיתוף פעולה מיטבי בין התלמידים/ות, מורים/ות והורים.

ליצירת קשר לתיאום פגישה
ליישום התוכנית אצלכם:

חייגו

052-6294222

מייל

ykatz4@gmail.com‏